MerkurIS klient + Firebird SQL server

MerkurIS klient a Firebird SQL Server je možné súčasne nainštalovať na jeden počítač. Obvykle sa program MerkurIS a databázový server Firebird SQL inštalujú na jednom PC/notebooku v tom prípade, ak:

  • program MerkurIS bude používať iba jeden používateľ
  • program MerkurIS bude používať viacej používateľov a tento počítač bude slúžiť súčasne ako klient aj ako SQL server a úložisko vytvorených dokladov (agenda)
  1. Inštalátor programu MerkurIS je možné stiahnuť z internetu.
  2. Spustite inštalátor setup.exe.
  3. Odsúhlaste licenčné podmienky používania programu.
  4. Z kontextového menu zvoľte prvú možnosť MerkurIS a.b.c.klient + Firebird SQL Server x.y.z . Program automaticky predvolí možnosť inštalácie Komponentov podpisovej politiky.

    V prípade, ak sú už komponenty nainštalované, inštalátor na ich prítomnosť upozorní a nepoužije voľbu inštalovania komponentov podpisovej politiky.

  1. Postupujte potvrdením tlačidla Ďalej.
  2. V nasledujúcom kroku máte možnosť na výber z dvoch možností Nastavenia konfigurácie ktorá ma vplyv na spôsob používania programu.
    Prvá voľbaVšetci používatelia PC používajú rovnakú konfiguráciu umožní všetkým používateľom vytvoreným v operačnom systéme Windows, vidieť rovnaké Agendy, používať rovnaké nastavenia proxy a nastavenia emailovej komunikácie v programe MerkurIS.
    Voľba Každý používateľ PC používa vlastnú konfiguráciu umožní každému používateľovi vytvorenému v operačnom systéme Windows, vidieť vlastné Agendy, používať vlastné nastavenia proxy a nastavenia emailovej komunikácie v programe MerkurIS
    Voľba Ďalší zástupcovia umožňuje vytvoriť odkaz programu MerkurIS na pracovnej ploche.
    Nastavenie Firewallu umožňujú predvoliť otvorenie portov 3050 a 3051 ktoré sú nevyhnutné pre správne fungovanie programu.
    Voľba z Error Reporting odosiela chybové hlásenia programu a umožňuje zdokonaliť stabilitu a funkčnosť programu MerkurIS

    Všetky predvolené nastavenia inštalátora je doporučené ponechať na predkonfigurovaných voľbách.

  3. Pokračujete potvrdením tlačidla Ďalej.
  4. V nasledujúcom kroku, Automatická inštalácia komponentov, máte všetko potrebné pripravené na inštaláciu programu a je na Vás, či necháte program vykonať inštaláciu automaticky, alebo každý komponent budete inštalovať s Vaším potvrdením.

    Odporúčame ponechať predvolené nastavenie.

  5. Potvrdíte tlačidlo Inštalovať.
  6. Program sa automaticky nainštaluje .
  7. Inštalácia klientskej aplikácie pre elektronický podpis môže trvať dlhšiu dobu. Po jej ukončení vás program vyzve k potvrdeniu inštalácie certifikátu.
  8. Program Vás na konci informuje o úspešnej inštalácii. Posledným krokom je potvrdenie inštalácie tlačidlomDokončiť.